De Woudfanfare

De vereniging Koninklijke Harmonie "De Woudfanfare" Houthulst vzw, werd opgericht in 1925 en bestaat op heden uit een vijftigtal gedreven muzikanten, voornamelijk afkomstig uit Houthulst en de omliggende gemeenten.

De Woudfanfare is reeds jaren een vaste waarde in het verenigingsleven in Houthulst. Onder de leiding van Nick Vandendriessche werd het muziekkorps uitgebouwd, waarbij regelmatig werd deelgenomen aan tornooien.

Zo werd "De Woudfanfare" een aantal jaar terug eerst provinciaal kampioen, en daarna nationaal kampioen in de tweede afdeling.

Wat later promoveerde het orkest ook naar eerste afdeling, waar het tot op vandaag staat gerangschikt.

De Koninklijke harmonie "De Woudfanfare" hoopt op zijn elan verder te gaan door nieuwe projecten en uitdagingen als concoursen niet uit de weg te gaan. Het orkest speelt een viertal concerten per jaar, bijgewoond door een trouw publiek.